ایرانگردی
بر اساس نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما نوروز امسال ویژهبرنامههای تلویزیون، ۸۳/۴ درصد مخاطب داشت.
به گزارش آیفیلم به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما در تهران و ۳۲ شهر کشور نشان میدهد تلاش شبکههای تلویزیونی و عوامل تولید سریالها و برنامههای ترکیبی برای نوروز ۹۷ یکی از پربیننده ترین نوروزها را برای رسانه ملی رقم زده است به طوری که میزان بینندگان تلویزیون در هفته اول نوروز امسال، ۸۳/۴ درصد بوده است.
بر اساس این نظرسنجی سریالهای نوروزی ۸۰/۶ درصد و برنامههای ویژه تحویل سال ۶۶/۳ درصد بیننده داشته و سایر برنامههای تلویزیونی پخش شده در این ایام هم ۷۹ درصد بیننده به خود اختصاص داده است.
بر این اساس ۷۵ درصد از بینندگان تلویزیون در این نظرسنجی، رضایتی بیش از ۹۲ درصد از سریال «پایتخت۵» داشتهاند و سری دوم مجموعه «دیوار به دیوار»، مجموعه «کلاه قرمزی»، «تعطیلات رویایی» و «هیأت مدیره» در مجموع با کسب رضایتی بیش از ۷۵ درصد به ترتیب در ردههای بعدی از نظر تعداد مخاطبان قرار دارند.
گفتنی است رسانه ملی امسال در کنار نظر سنجیهای علمی مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان، جشنواره بزرگی در قالب مسابقه میان مخاطبان رادیو و تلویزیون در یازده بخش از طریق 162 و پیام رسان سروش برگزار کرده است که تا ۲۵ فروردین ، مبعث پیامبر گرامی اسلام ادامه دارد و بینندگان میتوانند با آراء مستقیم خود بهترینهای نوروز را انتخاب کنند.
بر این اساس تا به امروز بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار رای به برنامههای مختلف رای داده اند و در روز مبعث به مخاطبان و برنامههای برگزیده جوایزی ویژه اهدا خواهد شد.
ب س/ط ه